Електронните спортове са състезания с видеоигри, които през последните години печелят все по-голяма популярност в Китай и чужбина . Чрез тях участниците могат практикуват и повишават способностите си за бързо взимане на решения, реакция, координацията на ума и очите, както и да развият отборен дух. За някои младежи електронните спортове са се превърнали дори в професия. Още през 2003 г. китайското Главно управление за спорт призна електронните спортове като официална спортна дисциплина. На 28 октомври 2017 г. Международният олимпийски комитет обсъди бързото развитие на електронните спортове и делегатите се съгласиха да ги разглеждат като вид спорт. Няколко години по-рано - през март 2013 г., Главното управление за спорт на Китай реши да се създаде национален отбор по електронни спортове. Приравняването на онлайн игрите с електронните спортове се случва често, но то не е коректно. С развитието на индустрията на онлайн игрите, електронните спортове се променят непрекъснато, и вече не са ограничени до единичен играч или игра в мрежа. Онлайн игрите са много различни по тяхното разпространение, употреба, методи на плащане и изграждане на платформи за игра и не всички от тях могат да се считат за част от сектора на електронните спортове. Но независимо дали става дума за единична или с много участници, ако една игра отговаря на две условия - да бъде „електронна“ и „състезателна“ - тя може да се категоризира в широк смисъл като „електронен спорт“. През април тази година Министерството на човешките ресурси и социалното осигуряване на Китай публикува списък на 13 нови професии, включително „електронен спортист“ и „оператор на електронни спортове“. През последните две години социалното признаване на електронните спортове бе значително подобрено, а някои институти и университети дори разкриха специалности, свързани с тях.