В Лос Анджелис присъствено се проведе 17-ият китайско-американски филмов и телевизионен фестивал. Общо 10 филма спечелиха наградата „Златен ангел“, сред които „По ръба на скалата“, „Китайски лекари“, „Краят на играта“ и „Одисея на писателя“. Отличието за най-добър режисьор отиде при Андрю Лау за „Китайски лекар“, а за най-добър продуцент - при Ю Дун за същия филм. Три американски хитови филма бяха отличени за популярността си в Китай със специални награди: екшънът на „Юнивърсъл“ „Бързи и яростни 9“, филмът за чудовища на „Уорнър Брос“ „Годзила срещу Конг“ и екшън комедията „Свободен играч“. „През изминалите 17 години успяхме да създадем мост и платформа с отворен достъп и да изградим китайско-американското филмово и телевизионно сътрудничество“, каза Джан Пин, генерален консул на Китай в Лос Анджелис, на церемонията по откриването на фестивала. „В момента набираме инерция. Сътрудничеството във филмовата и телевизионната индустрия е много важен компонент от обмена между Китай и САЩ. То играе важна роля за насърчаване на взаимното разбиране и приятелство между нашите два народа“, допълни още консулът. „Ролята на киното и телевизията, без значение откъде идваме и какъв е цветът на кожата ни, е това, което ни събира заедно“, каза основателят на фестивала Джеймс Су. Конгресменката Джуди Чу, първата американка с китайски произход, избрана в Конгреса на САЩ, изпрати поздравителни думи до организаторите във видео послание: „Разбира се, културният обмен и многообразието са нашата сила. Фестивалът кани хората да научат повече за китайската общност, да я опознаят и разберат“. Представител на кметството на Лос Анджелис обяви също във видео съобщение, че месец ноември ще бъде приет за месец на китайския филмов фестивал. Холивудският продуцент Артър Саркисян, отговорен за филмовия франчайз „Час пик“, похвали усилията на организаторите за това, че са успели да поддържат жив фестивала. „Подобно културно събитие, което събира представители на двете страни, е ключът за поддържането на отворен диалог между САЩ и Китай“, подчерта Саркисян. Основан през 2005 г. от компания EDI Media Inc, ежегодният фестивал си е поставил за цел да стимулира обмена и сътрудничеството във филмовата индустрия между Китай и САЩ, както и да засили влиянието и присъствието на китайските кино и телевизионни продукции на международните пазари. Заради продължаващата пандемия от COVID-19 специалните гости, номинираните и победителите от Китай участваха на събитието виртуално. Повече от 600 филмови и телевизионни творби ще бъдат прожектирани в рамките на двете част на фестивала. Междувременно експерти от Китай и САЩ се срещнаха онлайн, за да се опитат да намерят начини за двете най-големи киноиндустрии в света за по-тясно сътрудничество с цел справяне с предизвикателствата и използване на шансовете в епохата след епидемията. Генералният консул в Лос Анджелис, Джан Пин, изтъкна, че мерките по превенция и контрол на епидемията позволиха на Китай да отвори отново кината си. През 2020 г. за първи път Китай приключи годината като най-големия филмов пазар в света с приходи от 20,4 милиарда юана (около 3,1 милиарда долара), измествайки САЩ от първото място. Въпреки че Китай и САЩ срещат предизвикателства в отношенията си, Джан каза, че все пак има огромни възможности за съвместна работа в бъдеще, която да е взаимно печеливша и полезна. Адам Пресър, изпълнителен вицепрезидент на компания WarnerMedia International и директор за региона на Китай, Австралия и Нова Зеландия, посъветва продуцентите да обмислят копродукции, за да „гарантират, че историята ще бъде разказана, така че и двете аудитории да я харесат“. Той изтъкна, че предусловието за всяка една копродукция е готовността на двете държави да се заемат с такава и да открият добри партньори, с които да обсъждат открито всички въпроси като с приятели. Китай е един от най-големите задгранични пазари за филмите на „Уорнър Брос“ и разрастващ се пазар за Холивуд през последните години. Пример за това е блокбастърът от 2021 г. „Годзила срещу Конг“, който е успял да натрупа 100 милиона долара в Северна Америка, докато в Китай е прибрал 1,23 млрд. юана от продажби на билети (около 192 милиона долара). Андре Морган, продуцент на носителя на „Оскар“ филм „Момиче за милиони“, който прави филми в Китай от 70-те години, похвали китайците за това, че показаха на света „пътя обратно към финансовия успех“ за глобалната филмова индустрия въпреки пандемията, която все още тормози САЩ. Той признава, че в момента Netflix, Amazon и Apple имат огромно влияние в Холивуд, а студиата ги следват по петите. „Виждаме промяна в начина, по който американските зрители гледат съдържанието на филмите. Това е ескалиращ проблем за собствениците на кина, тъй като има все по-малко филми, които могат да се видят първо в кината, защото преди това са пуснати по Нетфликс“. Това според Морган може да се окаже възможност внасяните китайски филми да излязат от сянката. „Възможностите за Китай никога не са били по-добри“, допълва той. Боб Ъндърууд от Американската гилдия на сценаристите казва, че „не са много американците, които са били в Китай“. „Ако не могат да прекарат месец с китайско семейство в Китай, могат да прекарат два часа с него, гледайки го на филмовия екран и да намерят общи неща“. Носителят на награда „Еми“, продуцент и режисьор Ричард Андерсън подчертава, че един от начините за смъкване на бариерите за китайскоезичните филми на американския пазар е дублирането им на английски език чрез специални нови технологии с изкуствен интелект. „Важно е да разберем, че всички сме еднакви по същността си“, допълва той.